Adder

First Bite (2004, demo)
Jeśli ktoś ma około tyle lat co ja pewnie pamięta czasy pierwszej płyty Acid Drinkers Are You A Rebel?


Powiało świeżością na polskiej scenie metalowej na początku lat 90tych. Nie pamiętacie? A pokochaliście od pierwszego przesłuchania Tempo of The Damned Exodus? Jeśli tak, to przedstawiam wam, którzy jeszcze ich nie znacie, zespół Adder.

Zespół pochodzi ze śląska, dokładnie z Tychów. Moją uwagę zwrócił gdy wyczytałem informację o ich występie na MetalFest 2005 w Goleniowie. Stanąć na tych samych dechach co Destruction, czy Corruption to nie lada wyczyn dla tak młodej załogi. To wyróżnienie zawdzięczają First Bite.

Wspominając na początku o tych dwóch thrashowych klasykach chciałem wprowadzić was w klimat jaki prezentuje na First Bite. Niech nikt nie myśli, że Adder to bezmyślna kopiarka. Chłopakom udało się złapać nie małą dawkę powietrza w swych kompozycjach, przez co słucha się ich muzyki nie męcząc się przy tym wcale. Muzyka pędzi do przodu, nie zatracając przy tym swojego ducha. Bez zbędnej sterylności, z feelingiem i polotem.

Na dowód tych słów mamy drugi dysk z zapisem video z festiwalu Ku przestrodze. Widać wyraźnie, że to co robią sprawia im radość. Dzieje się coś na scenie, a to zawsze zachęca do ruchu i pod sceną.
Trzymam kciuki za ten zespół. Oby nie stracili po drodze swych wszystkich zalet, a jestem pewny, że usłyszymy o nich jeszcze nie raz.
___
Tekst archiwalny z 2005

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz