Arka Noego

A Gu Gu (2000, SDC)
Czy w okresie dajmy na to Infernal Connection Acid Drinkers ktoś mógł przypuszczać, że Lica nagra taką płytę?! płytę tak czadową, tak szczerą!

Dzieci są nieskażone tym światem więc słowa śpiewane przez nie są bardziej szczere niż jakiegokolwiek dorosłego. Muzycy też nie odpuścili sobie. Cała płyta to zbiór emocji, które udzielają się słuchaczowi. Płyta, która łączy pokolenia!! Piosenki z niej śpiewają i mali i duzi. Z niecierpliwością czekam na następną, a ta ponoć już w grudniu!

Piosenki i kolędy na żywo (2000, SDC)
Nie od dziś wiadomo, że Arka Noego to przede wszystkim koncerty, pełne emocji, spontaniczności i wspólnego śpiewu. Wydanie kolęd na żywo to kolejny strzał w dziesiątkę tej grupy. Można też się przekonać jak brzmią nagrania z płyty A Gu Gu. Cieszy fakt, że jest to wszystko wesołe granie, a nie kolejne użalanie się nad żłobkiem Dzieciątka przez starsze panie. Tego chce się słuchać, to chce się śpiewać razem z nimi. Energia zatem nie uszła z zespołu. To dobrze prorokuje nowej studyjnej płycie tej największej sensacji 2000 roku.
___
Tekst z 2000

Mamatata mam 2 lata (2001, SDC)
Kolejne dziesięć piosenek dla najmłodszych skomponowanych przez wujka Roberta. Nie będę tu pisał, że Lica bardzo dobrym kompozytorem jest, bo kto choć trochę interesuje się rockiem ten dobrze o tym wie. Nowa płyta Arki to kolejna dawka zgrabnie skomponowanych utworów dla całej rodziny. Tylko raz obejrzałem teledysk, posłuchałem z dwa razy płyty i już całymi dniami wyśpiewuje Mamy czas, mamy czas, czas nie goni nas...

Pozostałe piosenki pewnie również staną się hitami. Jestem o tym przekonanym w 100 procentach. Czyli wszystko w porządku? Ano mam jedno małe ale, chodzi mi o perkusję. Niestety nie brzmi ona tak żywiołowo jak na poprzednich płytach. Wszystkie instrumenty zostały jakby z sobą zrównane i nie czuć tego rytmu, który towarzyszył słuchaniu A Gu Gu. Myślę jednak, że mało komu będzie to przeszkadzało, a dzieciom już chyba w ogóle, a do nich przecież głównie adresowana jest ta płyta.

Nie jest to jednak reguła, ja polecam ją wszystkim - i dużym i małym.

Znów się rodzi, moc truchleje (2001,SDC)
Święta Bożego Narodzenia bez Arki? Nie tego Lica by nam nie zrobił. Tym razem 12 kolęd w wersjach studyjnych, a nie jak poprzedni w wersjach na żywo. Muzycznie coraz więcej bujania, ale to wg mnie ogromny plus. Przy zalewie stosu płyt z kolędami, na których albo jakaś pani lub pan próbują udowodnić, że są naj zamiast okazać radość z narodzin dzieciątka Jezus. Dzieciaki zato wiedzą jak się cieszyć. Płyta, która na pewno będzie odkurzana w każdego roku w okresie świąt.
___
Tekst z 2001

Hip hip Hura Alleluja! (2002, SDC)
Wiosna do nas przyszła, a wraz z nią nowe wydawnictwo Arki Noego. Kolejne świeże piosenki, z dużą dawką wesołego bujania się i refleksji nad sensem istnienia. Teksty znów napisany w sposób prosty, ale wcale nie banalny. Po co filozofować? Posłuchajcie co mają dzieci do powiedzenia. Słuchajcie i śpiewajcie!!!

Nasze ulubione kolędy i pastorałki (2002, SDC)
Trzecie święta Bożego Narodzenia z Arką Noego. Tym razem za pośrednictwem magazynu Przyjaciółka mamy nową płytę zespołu. A na niej oprócz znanych już kolęd również premierowe, w tym zaśpiewana gościnie przez Magdę Anioł Narodził się w Stajence. Jako dodatek teledysk dla posiadających komputer. Cóż dodać? Lica po raz kolejny wprawił w zakłopotanie wszystkich wydawców, bo okazuje się, ze za parę dosłownie złotych mama może mieć coś do poczytania, a jej pociechy wspólne kolędowanie ze swoimi ulubieńcami. Choć czy tylko pociechy? Wydaje mi się, że Arka Noego to zespół familijny, dla każdego. Chyba nikogo już zachęcać nie trzeba.
___
Tekst z 2002


Daj Na Zgodę (2003, SDC)
Zapowiadana była płyta wręcz rockowa. Czego ja się spodziewałem? Dokładnie już nie pamiętam, ale zdaje się, że chodziło mi oto iż skoro 2Tm2,3 pogrywa ostatnio akustycznie, to z Arką Lica da czadu. Nie dał, a słuchając muzyki nagranej na Daj Na Zgodę nasuwa się jedna refleksja - dlaczego nikt z goszczących na listach przebojów nie zaprosił tego człowieka do nagrania swojej płyty jako producenta, lub nawet kompozytora? Może Lica już odmówił? Każdy uważny obserwator wie, że czego się ten człowiek nie podejmie to zamienia to w złoto (czytaj sukces).

Nie mam absolutnie wątpliwości, że i tak będzie z płytą Daj Na Zgodę. Słychać tu echa rocka, raegge (najlepszy na płycie utwór Słońce Zza Chmury z wokalnym udziałem Maleo). Jest melodyjnie, optymistycznie, słonecznie, wesoło... Arka Noego dla dużych i małych po raz kolejny. Miłej zabawy.
___
Tekst z 2003

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz