Paralizator dźwiękowy

Serwis informacyjny Onet.pl poinformował, że na profilu MySpace grupy The Dillinger Escape Plan można odsłuchać całą najnowszą płytę, zatytułowaną Option Paralysis. Pomyślałem sobie czemu nie, cały poranek i wczesne popołudnie mam dziś wolne, więc posłucham co tam twórchy Miss Machine mają do powiedzenia w 2010 roku.

Chyba już z siódmy raz przesunąłem suwak odtwarzacza na pierwszą w set liście kompozycję Farewell, Mona Lisa. Nie, nie siedzę w skupieniu, analizując każdy dźwięk, starając się zapamiętać jak najdłuższe fragmenty. Nic z tym rzeczy. Zamiast tego coś piszę, czytam i tylko na chwilę przestaje by wyłapać to co naprawdę ciekawe.
Nie ma znaczenia, czy wiem o współpracy muzyków z Mike Pattonem (dla niewtajemniczony Artysta znany z takich formacji jak Faith No More, Mr. Bungle, Fantomas i wielu innych projektów). The Dillinger Escape Plan obraza się mocno w podobnych klimatach i skojarzenia są wręcz nieuniknione.
To teraz pytanie, skąd wynika ten fenomen zespołu i wyróżnienie ich z niemałego szeregu równie utalentowanych aczkolwiek mniej znanych? Pomijam fakt, iż zespół doskonale broni się na scenie. Choć osobiście nie widziałem, nie spotkałem się z żadną nieprzychylna opinią (rzecz jasna myślę tu o umysłach szeroko otwartych). Istotne jest by zespół potrafił oddać na scenie to co wyprodukował w studio. Skoro jednak nie widziałem na własne oczy i nie słyszałem na własne uszy to co sprawia, że nie wyłącza się tej muzyki po pierwszych kilku minutach, a nawet jednorazowym odsłuchaniu całości Option Paralysis? Nie brakuje, również na polskiej scenie, kombinatorów, że o Orange The Juice jedynie wspomnę. Nie raz to wszystko odważniejsze, bardziej zróżnicowane, nagrane z mniej denerwującym krzykaczem niż Greg Puciato.
Sztuką jest zrobić strawny muzyczny koktajl. Wychodzi zatem na to, że The Dillinger Escape Plan to doskonali kelnerzy. Nie tylko potrafią świetnie podać muzycznego drinka, ale swoją obecnością sprawiają, że zostajemy przy barze na dłużej, by za chwile zamówić kolejny i znowu następny muzyczny trunek. Tak więc, Panie i Panowie! Na zdrowie! (nie trzeba czytać ulotki oraz konsultować się z lekarzem).
___
Płyta The Dillinger Escape Plan Option Paralysis (2010, Season Of Mist)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz