Wszystkie kobiety Mateusza - Leszek Możder i Polska - Możdżer Danielsson Fresco

Jesień 2013 roku należy bez wątpienia do Leszka Możdżera. To wszystko za sprawą dwóch wydawnictw: Wszystkie kobiety Mateusza – muzyki z filmu Artura Więcka oraz Polska trio Możdżer Danielsson Fresco.

Po pierwszą z nich sięgnąłem instynktownie. Jeżeli Mistrz napisał piosenkę do filmu, w którego tytule są kobiety to oznacza, że musi być miło i przyjemnie. Nie myliłem się! Wszystkie kobiety Matusza to niezwykle refleksyjna i wyciszona muzyka. Jesień w tym momencie była idealnym czasem na premierę. Coraz dłuższe chłodniejsze wieczory to wymarzony czas dla tej refleksyjnej muzyki. Rozgrzewa jak pierwsze ciepłe herbaty z cytryną, miodem i sokiem imbirowym.
Premiera Polski odbyła się z dużo większym rozmachem. Leszek Możdżer, Lars Danielsson oraz Zohar Fresco znów połączyli siły.
Zaraz po zakupie płyta wylądowała w odtwarzaczu. Kręciła się tam niemal na okrągło. Wychwytywałem pojedyncze fragmenty. Szybko w ucho zapadł utwór tytułowy. Jest w nim dużo pogody, takiej wewnętrznej, ciepłej i przyjemnej. Leszek Możdżer w jednym z wywiadów wyznał, że Polskę tworzymy My: Ty, Ona i On, ja. Bez wydumanego ego, bez szabelki, urn, brzóz. W tym utworze naprawdę jest wiele optymizmu, energii by siać zdrowie relacje w swoim najbliższym otoczeniu. Z tych małych kręgów zrobią się koła. Idealizuje? Pomarzyć zawsze można. Wracam do płyty.

Pewnej nocy założyłem słuchawki chcąc być sam na sam z Polską. Mało nie zacząłem tańczyć i skakać. Wszystko za sprawą jakieś wewnętrznej radości. Ta płyta posiada niezliczoną ilość smaczków, które odkrywać będę jeszcze przez długi czas. Każde kolejne play to tak naprawdę nowa podróż. Niby ta sama droga, niby czuje się, że tu już byłem, a nagle dostrzegam coś czego wcześniej nie zauważyłem.

Kiedy mówię znajomym, że kolejny raz idziemy na Możdżera widzę ich pytające oczy. Pogodziłem się już z myślą, że nie da się ludzi zmusić do okrywania muzyki. Można coś zasugerować, podarować w prezencie lecz nic na siłę. Okrywać nowe formy muzyczne to jak wchodzić na kolejne górskie szczyty. Dziękuje instynktowi, że skierował mnie w kierunku Leszka Możdżera. Kiedy tylko mogę zachęcam do poznawania jego muzyki. Nie inaczej jest teraz. Będąc w salonie muzycznym sięgnijcie najlepiej po oba tytuły. Kiedy wrócicie dajcie im siebie. Gwarantuje, że nie pozostaną wam dłużne. Wszystkie kobiety Mateusza oraz Polska to jaśniejące blaskiem doskonałości płyty na tym padole muzycznej wtórności, koniunktury i plastiku.Wszystkie kobiety Mateusza
___
Płyta Wszystkie kobiety Mateusza Leszek Możdżer, wydawnictwo Outside Music 2013,
płyta Polska Możdżer, Danielsson, Fresco, wydawnictwo Outside Music 2013.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz