Kompletna historia zespołu Metallica

Okładka magazynu Teraz Rock wydanie specjalne Metallica kompletna historia zepsołu
Okładka magazynu Teraz Rock wydanie specjalne
Metallica kompletna historia zepsołu,  zdjęcie: za terazmuzyka.pl
Najbardziej aktywnym fanem Metalliki byłem w latach dziewięćdziesiątych, aż do 2004 roku kiedy spotkałem się twarzą w twarz z Jamesem Hetfildem oraz Kierkiem Hammettem. Coś pękło.

Koncert w 1996 uważam za najwspanialszy z wszystkich jakie w życiu widziałem. Nic od tamtej pory nie poruszyło mnie tak bardzo będąc pod sceną. Nawet koncerty samej Metalliki, na które dotarłem aż do Austrii.


Najprościej jest sobie tłumaczyć, że wyrosłem, a gdy raz na jakiś czas nachodzi mnie ochota to stawiam pomnik Ride The Lightning.

Ta rysa po uściśnięciu dłoni obu gitarzystą na wspomnianym już spotkaniu pogłębiła się po koncercie Big Four. Byłem pod samą sceną, trzymając się barierek i nic, pustka. Gdy zespół grał tradycyjne Seek &Destroy na koniec by wychodziliśmy już z terenu lotniska.

Skłamałbym gdybym powiedział, że nazwa Metallica mnie nie elektryzuje, problem w tym, że szybko znika czar. Zdobyłem bilety na krakowski koncert w 2018 roku. Cieszyłem się, bo wreszcie Metallica przyjeżdżała do nas z produkcją halową, nie ma stadion czy lotnisko. Wbrew robieniu pod górę polskiego promotora sprzedałem bilety.

Dałem też sobie spokój z kolejnymi książkami, biografiami na temat grupy. Tem zespół cierpi na brak dobrego autora, którzy stworzy rzetelną historię na och temat.

I przyszło lato 2019 roku, redakcja Teraz Rocka postanowiła uszczęśliwić czytelników wydaniem specjalnym poświęconym zespołowi Metallica. Zajrzałem, odłożyłem by za kilka dni wrócić i kupić. Powód? Jeśli nie śledzisz bierzących poczynań zespołu to masz ku temu świetną okazję. Zespół Metallica w pigułce, ze szczególnym uwzględnieniem ostatnich lat działalności.

Zatem:
-wiedziałeś, że zespół wydał film Metallica: Through The Never w formacie 3D?
-słyszałeś o hucznych obchodach 30 lecia istnienia zespołu?
-wiedziałeś, że Jason Newsted, były basista, założył kolejny zespół (wcześniej m.in. Papa Wheele, Echobrain, Voivod) oryginalnej nazwie Newsted?
-co wiesz, słyszałeś płytę Lulu?

Specjalne wydanie Teraz Rocka o zespole Metallica napisane jest lekko, łatwo i przyjemnie. W sam raz na wolną chwilę.

Co dalej? Być może za parę lat znowu ktoś pokusi się o podsumowanie. Jedno czego nie można zarzucić grupie to, że zwalnia tempo.
___
Magazyn Teraz Rock wydanie specjalne Metallica kompletna historia zespołu, Nr 1(1) 2019

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz